Färjeträning?

Idag hade jag lite färjeträning med Frosty. Eftersom dom flesta tävlingarna jag kommer åka på kommer vara via färja och inte via transport så tänkte jag att varför inte träna hästarna gå på och av färjan.

Frosty är nog den häst som har mest problem i  mitt stall. Hon är rädd för ”ALLT” och hon är riktigt stark.

Image 

Från början kändes hon riktigt taggad, men jag tror inte hon riktigt visste vad vi skulle göra.

 Image

Medan båten åkte iväg stod Frosty kvar på andra sidan bommen och stegrade. jag vet att man ska tro på sig själv och hästen men jag kände på mig att hon bara skulle stå där och inte göra ett skit 😉

Image

När nästa båt åkte från kajen hade hon iaf flyttat sig till andra sidan bommen.

Image

Efter ungefär 100 gånger gick hon äntligen på färjan. Hon tvekade men efter lite tjat och gnat övertygade jag henne att det inte var något farligt. (denna bild kommer ni snart se redigerad eftersom jag tyckte bilden blev väldigt bra)

Image

Innan vi skulle ta nästa färja tillbaka hem till Jarlaheim passade jag på att ta en kopp te och en av dom mycket kända citronmakaronerna.

 Image

När vi skulle åka hem vägrade hon gå på färjan så jag var tvungen att ringa min hästskötare så att hon kunde komma med hästtransporten.
Men vi fick problem där också, hon vägrade att kliva in i transporten. Kl. var mycket och jag ville hem så fort som möjligt men det ville tydligen inte Frosty. Vi försökte med allt men hon vägrade. Efter en stund fick jag ringa ännu ett samtal, denna gången till Herman. Han kom med en hästlastbil och utan tvekan gick hon in i lastbilen. 

Så träningen får fortsätta, hon var tydligen inte så duktig som jag trodde när hon klev på färjan. 

 

 

Lämna en kommentar